Innan du läser vidare, vänligen läs trivselreglerna för gästlägenheten

Vart finns gästlägenheten?
Gästlägenheten ligger på bottenplan i hus 3 (det hus som ligger längsmed Gustaf Dalénsgatan), men har sin entrédörr in mot innergården. Tar du hissen i hus 3 så är det på plan 1 du går av och går förbi brevlådorna och ut på innergården. Sedan är det första ytterdörren till vänster.

Jämte entrédörren finns en taggläsare som du lägger din lägenhetstagg mot för att kunna komma in i gästlägenheten under din bokade tid. Observera att du efter kl. 12.00 efterföljande dag inte längre kan komma in i lägenheten med din tagg, så tänk på att informera dina gäster om att lämna lägenheten (städad och klar) innan dess.”

Hur bokar jag lägenheten och vad kostar det?
Du bokar gästlägenheten antingen via bokningstavlan uppe på takterrassen eller via appen Aptus Home. På bokningstavlan så loggar du in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. För att få inloggningsuppgifter till Aptus Home-appen så mailar du HSB:s boendeservice (glöm inte att uppge föreningens namn samt ditt lägenhetsnummer i föreningen).

Att boka gästlägenheten kostar i dagsläget 300 SEK per dag/natt.

Är husdjur tillåtna i gästlägenheten?
Av hänsyn till allergiker så är det inte tillåtet att ha husdjur i gästlägenheten.

Hur fungerar det med städning?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att gästlägenheten lämnas städad och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma
att debiteras på nästkommande avgifts-avi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns i lägenheten innan du eller din gäst nyttjar den.
Att tillgå i lägenheten finns bland annat dammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m.
Allt detta finns inne i skjutdörrsgarderoben.
Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar
detta till oss! Det gör du enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se

Någonting är trasigt i gästlägenheten.
Om någonting är trasigt inne i gästlägenheten – oavsett om det gäller vitvaror, sängar eller
rullgardiner, etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Det gör du enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se

Vad finns att tillgå i gästlägenheten?
Det som finns att tillgå i gästlägenheten är kylskåp, kaffebryggare, dubbelsäng, dusch, garderob, spis, diskborstar, glas, bestick, matporslin och städartiklar. Det som gästen behöver ha med sig själv är sängkläder och hygienartiklar.